.KliksKliksKliks.

Tuesday, August 18, 2015

LONDON DAY 2 (BICESTER VILLAGE)

Good Morning London City,

Muahahhaha,aku verangan2 konon2 tgh update blog  kt london skang.Puih! Ok hari ni seperti yang dijanjikan akak nk hapdate entry hakak di London Day 2 di mana akak telah pun decide utk ke outlet paling havoc skali di kota london ini,iaitu Bicester Village. 

walaupun senget akak ttp nk hapload


Aku ddk sana dh itam mcm k*****, sejukkan so kulit ko kering


 Nampak tgkp gmbau dgn bus double decker 2 tingkat, x sah kalau gi London ko x bergambar dgn bus ni. Time ni still lagi posing2 sementara tunggu kehadiran Abg Meor. 

Haaaa nk citer ni, apa yang best kt London ni sbb byk org melayu,so ko pasti rasa seronok sbb aku jumpe contact org melayu yang boleh bwk kami ke Bicester village menggunakan kenderaan die sendiri. 

Aku dpt contact ni actually dr blog kak elly, terima kasih byk2 kak elly sudi brkongsi no phone abg meor. Mmg murah perkhidmatan die. Mula2 kami decide nk sewa kereta, ye lah kalau naik train ni bukannye ape,turun naik train tukar bus,leceh aku bwk baby, stroller lagi. Bile pikir2 balik, memandangkan x jd amik die utk pick up kami die airport sbb kereta die hanya boleh muat utk 6 adult x termasuk luggage,so kami semua decide utk mintak die hantarkan ke bicester village and Abg Meor setuju. Yeayyyy!!

Ni lah rupe Abg Meor, hensem uolls mcm pelakon Thor. Wakakaka!! Pinjam gmbar ye kak elly x sempat nk snap gmbr Abg Meor depan2.

Ni Contact Abg Meor

Total Cost to Bicester Village(menggunakan perkhidmatan Abg Meor) :
£150 (6 Adult) + £30 1Infant = £180 : RM1200

Kt sana, infant diharuskan utk ddk di dalam car seat, so charge car seat is £30. Total cost die sama mcm ko sewa kereta dengan naik train. So terpulanglah kepada anda semua mane yg anda selesa. Kalau nk sewa kereta pun boleh tp kene fikirkan kos Fuel and kalau ko kene saman+google laa ko jln nk ke sana sendiri. Tp adventure, worth every penny. Kalau naik train pulak,murah sikit dari cost ni,tapi ko nk turun naik train,tukar bus lagi sebelum nk smpai ke bicester. Aku pilih Abg Meor senang,sebab die pun org melayu,senang nk bwk kami makan kt sana. 




Aku sempat snap gmbr Abg Meor dlm kete jek,gini haaa, golap. Siapa2 nk gunakan perkhidmatan die utk kemana2 sahaja di sekitar London mmg aku suggest lah. He is very polite and helpfull.Last day kiteorg kt London x de pick up yg boleh bwk g train station pun kiteorg call die. Dalam masa satu jam die smpai pick up kami. Service mmg thumbs up!! 

Ok perjalanan ke Bicester ambil masa at least 1jam mengikut kadar had laju kenderaan kt sana eh. Ko jgn berani2 nk bwk laju2 kt sana, mampus kene saman, polis kt sana very strict and ddk merata2,to slow x boleh to fast pun x boleh,pritttt! 

BICESTER VILLAGE
Yeaaa dh smpai, lokasi pertama yang kami tuju betul2 depan pintu masuk,Ralph Lauren dik. Tp sedih harga kt Bicester aku rasa a bit pricey. Maybe sbb x de sale aku ghase.





Tapi pricey x pricey membeli belah lah jgk kami, mane x nye mmg bile convert harga lagi murah dari Malaysia.Siapa x nak beli dek.

Ok meh aku share ape yg menarik2 n aku rasa murah kt sana. 


Beg pertama yang aku detact murah is brand Furla, x kire laa ape jenis furla semuanya harga within budget, kepada sesiapa penggila jenama ini aku mmg sarankan kirim sbb harga jauh lebih murah dari personal shopper jual,akak x nk review harga sbnr dik sbb adik ipar akak pun personal shopper,wakaka! Aku sumpah rasa menyesal x beli henbeg jelly transparent ni,iolls mmg cinta habis dengan ape2 saje yg transparent. 




Disebabkan akak nk sgt beg jenama Tods ni akak pun sanggup lupekan beg transparent itu. hukhukhuk. Korang ghase mane lagi lawa akak pakai,hitam ke silver. Pada pendapat aku kalau kite nk beli henbeg,kite mesti tau brand tu asal dari negara mana,so kalau korang minat Tods,Burberry,Anya Hyanmarch,ini lah tempat yang paling sesuai nk beli sbb designer ni asal dari London. So akak pun sauk laa Tods ni satu memandangkan harga Tods kt KL bukan harga mampu milik. Tp ko g London ko mcm org kaya dik,henbeg murah2 je kt sana.  


Yang ni ko kasik bukak mata korang tu besar2 sikit. Berapa percent yang ditawarkan tu?? Bukak mata bukak mata aku ckp! 60% OFF tau!! Ko tau x henbeg jenama ape tu?? MARC JACOB dik non MARC JACOB!, bukan Marc by Marc Jacob tau,. Ko hengat Mach Jacob kt Malaysia ade buat sale 60% gini kt butik?? mmg x laa dik. Aku rasa siapa x beli beg ni rugi. Sbb beg Marc jacob ni mmg sales asisstant ni bg tau sendiri dieorg baru bawak dari butik London utk nk habiskan stock. Ko nmpk stamp beg tu diknon?? Harga asal stamp bag kt Malaysia almost RM6K, so kalau afta 60% x murah ke hadek2 sekalian?? Jadi jwpnnye belilah,kalau x ko pasti rasa rugi,fully leather lagik,gituwww.


Muka kakak aku yang penuh puas hati sebab dapat rembat stamp bag,muahaha. Aku lak rembat beg empat segi ala2 chanel boy tu,wakaka!! 

Siap buat calculation uolls,kerlas adik ipar aku. Die personal shopper ye adik adik non sekalian, kepada sesiapa yang nak oreder henbeg dari die boleh contact IG: ELTIGRESHOPPE.


Dah penat shopping, mane x nye dari pagi kul 10am smpai nk tutup kedai kul 6ptg ko kiteorg ddk kt sini x hengat makan.Ni dh menggelabah lapar n sejuk sbb matahari dah turun baru lah menggelupur carik makanan. Aku bantai lah mkn kt PanCai ni,rasanye org Malaysia punya, sbb ade tulis nasi gireng Malaysia,Teh Tarik semua ade. Nasi goreng kami amik nasi goreng with prawn.




Gambar terakhir ni paling astafirullahalazim sekali,walaupun hari dah semakin sejuk kami tetap gigih dan tabah bershopping. Hahaha. Ni pun separuh paperbag dah hantar dlm kereta Abg Meor,ni separuh je yang aku pegang. Walaupun seharian ddk kt sini tetap rasa x sempat masuk semua outlet.

Lupe lak nk ckp Gucci kt sini pun murah,kami beli wallet utk suami,harga berpatutan. Dolce & Gabbana pun best,sunnies stylo-stylo. Burberry a bit pricey,tp still afordable, adik ipar iolls beli bucket bag utk hantaran,ade sale and worth buying. So kepada anda yang kt luar sana penggemar barangan jenama mewah, Bicester Village is a MUST place to VISIT!. Bukannye x boleh kalau x visit, tp rasa rugi kalau dh smpai negara eropah x beli buah tangan untuk diri sendiri, lagi-lagi lak ko dh bertungkus lumus kerja macam nk rak kan. Ape salahnye spend sikit utk reward diri sendiri. Ok lah, kakak pun nk balik ke dunia realiti,nak masakan bubur anak, see you tomorrow, London Day 3! Adios!!

2 comments:

ZM said...

we want more...we want more...:p

zalykha mohd said...

Terima kasih pembaca setia..hadekk lapp u very much! Muuahhxxx